Deklaracja dostępności
Środowiskowy Dom Samopomocy z filią „Na Polnej” w Krapkowicach. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej bipsds.krapkowice.pl.
- Data publikacji strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: — email: lub telefonicznie 606 311 293 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek główny zlokalizowany na oś. XXX-lecia 23 posiada dwa wejścia główne :
do nowej części wejście bezprogowe,
do budynku głównego – wejście od strony osiedla XXX-lecia posiada jeden stopień oraz podjazd z poręczami.
- Wewnątrz budynku znajduje się winda umożliwiająca dostęp do pomieszczeń usytuowanych na piętrze budynku; oznaczenia klawiszy użytkowych wypukłe oraz w alfabecie Braille´a.
- Obiekt posiada dwa parkingi, na każdym znajduje się oznaczone poziomo i pionowo miejsce parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością.
- Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.
- Budynek nie posiada pętli indukcyjnej.
- Toalety dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na parterze obu budynków, wyposażone są w pochwyty i specjalne umywalki, możliwość wykorzystania specjalnej nakładki sedesowej.
- Na korytarzach zamocowano poręcze ułatwiające poruszanie się.
- Do obiektu można wejść z psem przewodnikiem/psem asystującym.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille´a, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- Sale i korytarze pozbawione są barier architektonicznych.
- Jednokondygnacyjny budynek filii zlokalizowany jest na ul. Polnej 21. Prowadzi do niego jedno wejście główne z poziomu 3 schodów oraz podjazd zabezpieczony poręczami.
- Teren obiektu zamykany, przy furtce domofon.
- Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.
- Budynek nie posiada pętli indukcyjnej.
- Wyznaczona toaleta dla osób z niepełnosprawnością wyposażona w pochwyty, specjalną umywalkę oraz nakładkę na sedes.
Do obiektu można wejść z psem przewodnikiem/psem asystującym.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille´a, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Sale i korytarze pozbawione są barier architektonicznych.
Na terenie obiektu znajduje się parking. Brak wyznaczonych miejsc dla osób z niepełnosprawnościami.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W celu załatwienia sprawy z konieczną dostępnością tłumacza migowego , należy tę potrzebę zgłosić wcześniej pod numerem telefonu 77/46 64 799, bądź za pomocą poczty elektronicznej na adres